SIFIR ATIK YÖNETIM SİSTEMİNE GEÇİŞTE İZLENECEK ADIMLAR
1- Sisteme kaydı gerçekleştirmek için ecbs.cevre.gov.tr elektronik adresi üzerinden kurum kayıt edilir. Nasıl yapılacağına ilişkin bilgi dökümanı için tıklayınız
2- Kurumunuzda, mevcut durumun analizi yapılarak hangi tür atıkların oluştuğuna ilişkin gerekli çalışmanın yapılması gerekmektedir. Nasıl yapılacağına ilişkin bilgi dökümanı için tıklayınız.
3- Analiz çalışması akabinde, kurum içi gerekli toplama ve ayrıştırma kutularının miktarı ve depolama alanı ihtiyacı belirlenir. Nasıl yapılacağına ilişkin bilgi dökümanı için tıklayınız.
4- Ayrı bir bina ve/ veya kamu kurum yerleşkeleri için geçici atık düzenli depolama alanı kurulur. Nasıl yapılacağına ilişkin bilgi dökümanı için tıklayınız.
5- Kurum için gerekli ayrı toplama kapları/ ayrıştırma kutuları satın alınır.
6- Kurum tarafından tüm personele “Sıfır Atık” konusunda eğitim verilir/ verdirtilir.
7- Ayrı olarak kaynağında toplanan atıklar geri kazanım tesislerine iletilir veya ilgili Belediye Başkanlığının belirlediği sistem doğrultusunda kurumlardan toplanır. Teslim edilen atıklar için alındı belgesi düzenlenmesi sağlanır. Her bir atık türü için ayrı ayrı envanter tutulur.
8- Kurum tarafından ayrı toplanan ve teslim edilen atıklar, toplama ayrıştırma kapları, düzenli depolama sahası ve eğitim bilgileri sıfır atık sistemine kayıt edilir. Nasıl yapılacağına ilişkin bilgi dökümanı için tıklayınız.
9- Kurum tarafından tüm atıkların mevzuatta yer aldığı gibi ayrı toplanması, ayrıştırılması, konu hakkında eğitim ve farkındalık faaliyetlerini gerçekleştirmesi akabinde “Sıfır Atık Temel Seviye Belgesi” düzenlenir. Kamu Kurum ve Kuruluşları için “Sıfır Atık Yönetim Sistemi”ne geçiş için son tarih 01/06/2020 dir. Bu tarihte her Kamu Kurumu ve Kuruluşunun “Sıfır Atık Temel Seviye Belgesi”ne sahip olması gerekmektedir. Başvurunun nasıl yapılacağına ilişkin bilgi dökümanı için tıklayınız.